اطلاعاتی درباره ی درب ضد سرقت


 امروزه همه به دنبال 
درب های ضد سرقت هستند اما به طور معمول  افراد خیلی اندکی  شناخت جزئی از این درب ها دارند و متاسفانه اطلاعات بسیاری در این زمینه کم بوده در ضمن لازم به ذکر است  از سوی دیگر دست اندرکاران این زمینه  هم در حق این مردم کارشان را به نحو احسنت انجام نداده اند . 
در هر جایی که زندگی می کنید در کلان شهرها یا شهرهای کوچک هر کس ساختمان سازی را شروع کرده و به بخش درب و پنجره رسیده حتما اسم 
درب های ضد سرقت به گوش شان خورده .
همه وقتی اسم ضد سرقت می اید فکر می کنند که ایده ال و خوب است در صورتی که بیشتر این درب ها کمک سرقت هستند تا ضد سرقت 
درب ضد سرقت باید استانداردهای لازم را جهت امنیت داشته باشد وگرنه هر دری که ضد سرقت بگویند ضد سرقت نیست.
یکی از شاخصه های مهم که از درب انتظار می رود ایجاد حس امنیت در خریدار است اگر این حس به وجود نیاید پس در قدم اول از ضد سرقت بودن می افتد چون ضریب امنیتی ان باید بالا باشد.
امروزه طرفندهای مختلفی هست که دزدها وارد خانه ها شده و اموال مردم را می دزدند و درب های ضد سرقت آمد تا خیال مردم را راحت کند وقتی که مسافرت رفتند و یا وقتی که کسی خونه نیست و یا وقتی که برای چند مدت چه طولانی و چه کوتاه در منزل نباشند.
در بازار وقتی قدم می زنید انسان ها را وقتی نگاه می کنید تصوری درست از انها به شما دست نمی دهد مگر اینکه با آنها برخوردی داشته باشید یا صحبت بکنید شما وقتی به مغازه ای وارد می شوید که در آنجا 
درب ضد سرقت می فروشند ، فروشنده با لبخند به شما خوش آمدگویی می کند و وقتی شما می گویید که درب ضد سرقت می خواهم از شما می پرسد چه قیمتی می خوایین و شما به اندازه وسع خود از ایشون اطلاعات می خواهید و جالب اینجاست شما هر رقمی بگویید او برای شما یه پیشنهاد دارد .
رقابت در عرصه ی تولید 
درب های ضد سرقت آنقدر بالاست که اکثر آنها از کم اطلاعی مردم سوء استفاده می کنند و به اسم درب ضد سرقت کالاهایی به مردم می دهند که بهتر است آن ها را درب کمک سرقت گفت .  
اکثر تولیدات آنقدر ضعیف هستند و نصب آنها آنقدر ساده و با دو پیچ انجام می شود که اگه کسی پایش سر بخورد و با در برخورد کند از جا کنده می شود.
متاسفانه خانه هایی که در اختیار مردم قرار می گیرد به دست خودشان ساخته نشده و به دست پیمانکاران و مهندسان ساخته می شود و آنها برحسب بودجه ای که اختصاص داده شده حرکت می کنند و در ایران از آنجایی که ساختمان های ساخته شده به دو گروه خصوصی و دولتی تقسیم می شود یکی از یکی بدتر در انتخاب کیفیت و تنوع به کمیت و مقدار پولش فکر می کنند .
همه در وهله اول می خواهند درب ضد سرقت باشد و خیلی هم ارزان باشد ، قیمت خیلی مهم است اما شما حداقل استاندارد یک
درب ضد سرقت را در نظر بگیرید کفه قیمت دستتان می آید .قفلی که استفاده می شود ، چهارچوب ، لایه ها همه و همه را وقتی جمع کنیم و پایین ترین قیمت بازار را در نظر بگیریم به یه قیمت پایه می رسیم که در بازار ما درب های ضد سرقتی داریم که شاید یک پنجم این قیمت باشد.

نکاتی که در هنگام خرید 
درب های ضد سرقت باید توجه داشته باشیم .
1-جنس چهارچوب و ضخامت آن . جنس آن فلز از آلیاژ خوب باشد و اینکه محصل اتصال آنها خوب جوشکاری شده باشد که البته این جوش اگه با جوش معمولی نباشد بهتر است چون جوش هایی مثل co2 وجود دارند که استقامت و دوام و کیفیت آنها خیلی بیشتر از جوش های معمولی است که ما تمام اتصال فلزات را با استفاده از جوش co2 متصل می کنیم و ضخامت چهارچوب بهتر است از یک و نیم بیشتر باشد و اگر 2 باشد خیلی عالی است که محصولات ما همگی ضخامت چهارچوب 2میل را داراست .
2-نوع لولاهایی که به کار گرفته شده خیلی مهم است چون لت درب روی لولاها می چرخد تحمل وزن لت و بازو بسته شدن راحت درب به کیفیت لولا بستگی دارد اگر لولا ساده باشد در زمان کوتاهی اصطحکاکی که ایجاد می شود و وزن لت که فشار زیادی روی لولا وارد می کند درب را از تنظیم خارج خواهد کرد و البته تعداد لولا هم مهم است که حداقل باید سه عدد لولا باشد . بهترین لولا هم لولاهای بلبرینگ دار است که باعث تحمل راحت وزن لت و سهولت در باز و بسته شدن درب می شود.
3-جنس لایه برحسب سلیقه ممکن است فرق کند اما رویه ها با جنس های مختلف ام دی اف - ملامینه - پی وی سی و هر کدام از آنها باز در طرح و انواع مختلف تولید می شوند که خریدار باتوجه به شرایط محیط و با توجه با شرایط اقتصادی یکی از انواع مختلف لایه ها را می تواند استفاده کند. 
ام دی اف براق و مات قشنگی خاص خود را دارد و درجاهایی که رفت و آمد زیاد است مناسب نیست چون خش بر می دارد و وقتی کثیف شود تمیز کردن آن سخت است و در جاهایی که رطوبت زیاد است و یا مکانی که ممکن است اب بخورد مناسب نیست چون ام دی اف خراب می شود .
پی وی سی و ملامینه محکم تر از ام دی اف هستند اما قشنگی و براقیت ام دی اف را شاید نداشته باشند اما ضدخش هستند و در برابر نور آفتاب مقاومت خوبی دارند .
4-حتما در لت درب فضای بین دو رویه سوال کنید چیزی هست یا نه اگر خالی باشد با درب های معمولی فرقی ندارد و بیشتر کارخانه های تولید کننده بین آن را خالی می گذارند و یا از فیبر پر می کنند اما محصولات ما لایه فولادی یکپارچه که در دو طرف آن استرافور و پلی اورتان تزریق شده استفاده می کند که ضد سرقت به تمام معنا شود.
5-کلید و قفل ها را حتما سئوال کنید که از یک مارک مطمئن باشد و کاله ترکیه یکی از مطمئن ترین مارک در جهان است که کلیدهایش تنوع فراوان دارد و همه انواع آنها دارای امنیت بالا و گارانتی خوب می باشد که به جرات می توان گفت کلیدهایش برای درب های ضد سرقت غیر قابل کپی است .
6-ابزار یراقی که در آن استفاده شده از جنس مطلوب باشد .

در مورد 
درب های ضد سرقت و نحوه ی ساخت آنها مطالب فراوانی است برای این که شما درب ضد سرقت بخرید نه درب کمک سرقت به حرف هیچ فروشنده ی گوش نکنید اول به خودتان گوش کنید که شما از آن درب چه می خواهید ، چرا به دنبال این درب آمده اید و وقتی به این دو سوال پاسخ دادید دیگر به طرح ، به قیمت و یا فاکتورهای دیگر فکر نمی کنید اول به خواسته های خود فکر می کنید و وقتی برندی را که جوابگوی خواسته های شماست را پیدا کردید آن وقت شما می توانید در آن برند به طرح ها و مدل های مختلف نگاه کنید و با امنیت خاطر و با اعتماد کامل نیاز خود را بخرید .